لانگو 200 کرم دالکرم را برای مراسم تاجگذاری تاریخی رهبر جدید به ارمغان آورد.


برای سازماندهی تاجگذاری نمادین تاجگذاری جدید در 2 نوامبر 2024، رئیس عالی (فون نیاسی من لانگا) توسط مهندس انتخاب شد. دکتر مایکل موزس اودونگو اوکونه.

این تیم توسط یک رئیس دولت قدرتمند، دنیس هامسون اوبا، که همچنین نماینده پارلمان در حوزه انتخابیه آجوری در حوزه انتخابیه آلبتونگ است، با همتای حوزه انتخابیه ماروزی، ماکسول ایبونگ پاتریک آکورا، به عنوان معاون رئیس اداره می شود.

دیگر نام‌های برجسته در کمیته سازماندهی عبارتند از: وزیر سابق که اکنون به عنوان سفیر ربکا آموگه آتنگا، بوسکو اوگوانگ ادولا از هتل کاخ سفید، جورج اوجوانگ آپوتا، دکتر پاتریک اولت از مدارس سنت گریس، اعضای پارلمان، دکتر ساموئل آپیو آکوتی، تونی فعالیت می‌کنند. آیو و دکتر اگنس آپئا، پل آمارا و جودیت آلیک و دیگران.

ده ها تن از اساتید دانشگاه مانند پروفسور اوکاکاداکوتوم از دانشگاه لیری، پروفسور ویلی اوکولا از دانشگاه کیامبوگا، دکتر ریما آپیو و رابرت اولت اگوئا که به ترتیب در ایالات متحده و بریتانیا زندگی می کنند نیز در کمیته گنجانده شدند.

این اسامی توسط ماکسول اوکورا، نماینده ماروزی در جلسه شورای بزرگان محلی که به عنوان شورای اویتونگا در مرکز فرهنگی ویران شده به ریاست ویلی کاگر اومودو اومودو، رئیس مجلس برگزار شد، خوانده شد.

اعضای تیم که به کمیته‌ها و کمیته‌های فرعی تقسیم می‌شوند، به طور رسمی در تاریخ 26 آوریل 2024 در شهر لیرا معرفی خواهند شد، جایی که انتظار می‌رود بسیج توده‌ها و منابع را برای رویداد مورد انتظار آغاز کنند.

فعالیت‌های دیگر شامل تعامل با رهبران ملی، سازمان‌های جامعه مدنی، سازمان‌های فرهنگی مرتبط مانند Buganda، Busoga، Toro، Bunyora، Tesa، Kumam، Acholi، Alur و Adhola و عبور از مرز به استان Nyanza در همسایگی کنیا برای انجام مذاکرات خواهد بود. با جامعه Lwo.

تیم منتخب همچنین از یووری کاگوتا موسوینی، رئیس جمهور اوگاندا، رهبران مذهبی، رئیس پارلمان و هیئتی از جامعه لانگا در دیاسپورا بازدید خواهند کرد تا آنها را برای سرمایه گذاری در خانه جمع کنند.

بلافاصله پس از انتخابات، رهبران مختلف دست به دست هم دادند و متعهد شدند که با وون نیاچی جدید، که از او می خواهند بر اساس اصول روشن خدا رهبری کند، از نزدیک همکاری کنند.

رهبران مذهبی، به ویژه آنهایی که با ایمان مسیحی هستند، پیام‌های خود را از کتاب‌های مزمور 89:14 می‌گیرند، که می‌گوید: «… همان خدایی که تاج و تختش جاودانه است، تخت تو را به راستی استوار کند تا جاودان بماند…. »

برای درک این موضوع، پس از تاجگذاری پادشاه سلیمان، سرودی از اول پادشاهان 2: 2 خوانده شد که به اتهامی که داوود پادشاه سالخورده به پسرش داد، اشاره داشت: “… من در راه خواهم رفت. پس از تمام زمین، قوی باشید، مانند انسان عمل کنید و آنچه را که خداوند خدای شما می خواهد انجام دهید. در اطاعت او قدم بردارید و احکام و اوامر او را نگه دارید… این کار را بکنید تا در هر کاری که انجام می دهید و هر کجا که می روید رستگار شوید…»

صدای بلندی که در گوش وان نیاسی منتخب می پیچد این است که او باید از شهرت و دانش خود برای بازگرداندن لنگ به نقشه ملی و بین المللی استفاده کند.

انتظار می‌رود حداقل یک میلیون نفر، از جمله مقامات خارجی، حضور فیزیکی داشته باشند، در حالی که مردم محلی ترتیب می‌دهند که روند تاجگذاری را روی صفحه‌های بزرگ در مکان‌های مختلف منطقه تماشا کنند، جایی که نوشیدنی‌های مناسب به آنها ارائه می‌شود.

در آدرس خود مهندس. دکتر مایکل موزس اودونگو اوکونه همین درخواست را برای همه پسران و دختران لانگا تکرار کرد تا همیشه در هر کجا که هستند بدرخشند.

او نام‌هایی مانند جان گیدئون اوکلا را نام برد که به دلیل رهبری موفقیت‌آمیز انقلاب تاریخی زنگبار در سال 1964، که سلطان قدرتمند جمشید بن عبدالله را سرنگون کرد و زنگبار را با سنگ و چوب به عنوان یک ایالت جمهوری‌خواه اعلام کرد، به درجه “فیلد مارشال” ارتقا یافت.

اوکون همچنین از جان آکیه بوآ متولد آباکو (ملقب به پادشاه دو و میدانی) نام برد که اولین مدال طلای المپیک اوگاندا را در کنار دیگرانی مانند سرلشکر دیوید اویت اوجوک در UNLA منقرض شده، رئیس جمهور سابق دکتر آپولو میلتون آباته (UPC) به دست آورد. و موسی آوینی آکولو (که از کابالگا از بونیورو دفاع کرد) در میان دیگرانی که اعمال قهرمانانه آنها باید به انگیزه مردان لانگا کمک کند.

رهبران مذهبی مانند پروفسور دکتر آلفرد اولوا از اسقف لانگا، اسقف جولیوس سزار نینا از اسقف لانگا غربی، اسقف تام اوکلا از کلیسای الیم، اسقف سانکتوس لینو وانوک از اسقف لیرا (کاتولیک) و شیوخ اسحاق نانگویه و یوسف بالیندا مرتبط با قدیمی کامپالا و جناح کیبولی، از جمله، حمایت کامل خود را از رهبر فرهنگی جدید متعهد شده اند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید