همکاری چین و آفریقا در کشاورزی: ​​مدلی برای تبادل فناوری و امنیت غذایی


در یک نمایش پیشگام از نوآوری کشاورزی و همکاری بین قاره ای، دیپلمات های آفریقایی به نمایندگی از بیش از 20 کشور، مطالعه جامعی از چشم انداز کشاورزی چین را تحت رهبری ویلی بتو سفیر کنیا در چین آغاز کردند.

سفر اکتشاف آنها در منطقه Pinggu، واقع در حومه شمال شرقی پکن آغاز شد، جایی که آنها توانستند از نزدیک به قلب نیروگاه کشاورزی چین نگاه کنند.

اولین نقطه ورود هیئت، کارخانه تخم مرغ بود که سنگر فناوری و کارایی پیشرفته است. هنگامی که آنها پا به کف کارخانه گذاشتند، آنها توسط زمزمه ریتمیک ماشین آلات خودکار احاطه شدند و از نزدیک شاهد هماهنگی یکپارچه فرآیندهای پرورش مدرن بودند.

ردیف‌هایی از تجهیزات با طراحی بی‌عیب و نقص جان گرفتند و با پشتکار و با دقت نیاز هزاران جوجه را تامین کردند. دیپلمات‌های آفریقایی که از این منظره مسحور شده بودند، نگاه‌های حیرت‌آمیزی را با هم رد و بدل کردند، و کنجکاوی آنها با پیچیدگی‌های سیستم خودکار برانگیخته شد.

سفیر بث که طرفدار نوسازی و مکانیزه کردن کشاورزی است، دیپلمات ها را در سفر همراهی می کرد. در پس زمینه ای از طبقات شلوغ کارخانه، او از این فرصت استفاده کرد و اهمیت دستاوردهای کشاورزی چین در قاره آفریقا را برجسته کرد.

او با فصاحت و قاطعیت، پتانسیل دگرگون‌کننده پذیرش چنین فناوری‌هایی را در آفریقا بیان کرد و بر نقش حیاتی اشتراک فناوری در پیشبرد توسعه کشاورزی و امنیت غذایی تأکید کرد.

منطقه پینگو با تجربه غنی کشاورزی خود به عنوان نمادی از تعهد تزلزل ناپذیر چین به نوآوری عمل کرده است. پینگو که نزدیک به نیمی از دانشگاهیان کشاورزی چین، بیش از 1000 پرورش دهنده حرفه ای و مجموعه وسیعی از استعدادهای علمی و فنی را در خود جای داده است، به چراغی برای پیشرفت کشاورزی تبدیل شده است.

به این هیئت اجازه دسترسی انحصاری به آزمایشگاه‌ها و امکانات تحقیقاتی مدرن داده شد، جایی که آنها از نزدیک شاهد پیگیری بی‌وقفه تعالی علمی بودند.

اما نفوذ کشاورزی چین بسیار فراتر از مرزهای آن گسترش یافت و به سواحل دوردست آفریقا رسید. جوجه های پرورش یافته در پینگ سفیران تخصص کشاورزی چین شده اند و خانه های جدیدی در خاک تانزانیا پیدا کرده اند.

در مزرعه مرغداری که در میان مناظر سرسبز تانزانیا قرار دارد، کارگران با دقت از مردمک پرندگان خود مراقبت می‌کنند و مرغ‌های پر سفید و جوجه‌های گوشتی را که از پینگو آورده‌اند پرورش می‌دهند. نقطه عطف مهمی در همکاری کشاورزی چین و آفریقا در تابستان گذشته رخ داد که هزاران مرغ و جوجه‌های گوشتی از Yukou Poultry به تانزانیا رفتند که گواهی بر موفقیت طرح‌های صادراتی چین است.

برای اطمینان از ادغام نرم نژادهای طیور چینی در اکوسیستم تانزانیا، کارشناسان Yukou Poultry برای ارزیابی عوامل تولید محلی به سفرهای میدانی رفتند.

آنها با داشتن دانش و تجربه فراوان، محیط تغذیه را به دقت مطالعه کردند، خوراک ها و واکسن ها را مورد بررسی قرار دادند و توصیه های ارزشمندی را به همتایان تانزانیایی خود ارائه کردند. نتیجه موفقیت چشمگیری بوده است، زیرا جوجه های وارداتی انعطاف پذیری و مقاومت بسیار خوبی در بیماری از خود نشان داده اند و از همتایان محلی خود بهتر عمل کرده اند.

در حالی که هیئت دیپلماتیک بحث های داغی را در مورد آینده همکاری های کشاورزی بین چین و آفریقا برگزار کرد، انتظار برای نشست آتی مجمع همکاری چین-آفریقا (FOCAC) به شدت افزایش یافت.

سفیر ابراهیم سوری سیله، نماینده سنگال، بر نقش کلیدی همکاری کشاورزی در شکل دادن به مسیر روابط چین و آفریقا تاکید کرد و آن را به عنوان سنگ بنای سازوکار FOCAC برجسته کرد.

احساسات او توسط دافنه نومسا ملوتشوا، کاردار سفارت بوتسوانا در چین تکرار شد، که برنامه‌های بلندپروازانه برای ایجاد مراکز نمایش کشاورزی در بوتسوانا را تشریح کرد که آغاز فصل جدیدی در همکاری دوجانبه است.

هنگامی که خورشید در زیر افق فرو می‌رفت و رنگی طلایی بر مناظر وسیع پینگو می‌داد، هیئت دیپلماتیک با میزبانان خود خداحافظی کرد، در حالی که قلب‌هایشان مملو از الهام و خوش‌بینی بود. در خاک حاصلخیز همکاری، آنها آینده‌ای را متصور شدند که در آن بذرهای نوآوری کشاورزی شکوفا شود، ملت‌ها را تغذیه کند و به رفاه در هر قاره کمک کند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید