مجلس نمایندگان در بحبوحه محاکمه آتی مواد استیضاح آلخاندرو مایورکاس را به سنا تصویب کرد.


الکساندر مایورکاسالکساندر مایورکاس

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان رسماً مواد استیضاح آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی را به سنا معرفی کرده اند و این امر باعث ایجاد یک رویارویی جنجالی بر سر محاکمه آتی شده است. پس از تأخیر از رای تاریخی مجلس سفلی به استیضاح مایورکا بیش از دو ماه پیش، رهبران استیضاح مجلس به طور رسمی این مقالات را به سنا منتقل کردند و این نشانه آغاز دخالت سنا در این پرونده بود.

الخاندرو مایورکاس با محاکمه استیضاح روبرو می شود

علیرغم قصد اولیه برای ادامه جلسه هفته گذشته، جمهوری خواهان سنا با اشاره به نگرانی در مورد حضور در جلسه، بر تأخیر این جلسه تاکید کردند. با این حال، مدت زمان محاکمه، به ویژه در سنای تحت کنترل دموکرات ها، جایی که این تلاش تا حد زیادی به عنوان یک مانور سیاسی تلقی می شود، نامشخص است.

فشار برای استیضاح ناشی از نارضایتی جمهوری خواهان از مدیریت مایورکا در مرز ایالات متحده و مکزیک در دولت بایدن است. جمهوری خواهان مجلس نمایندگان او را به ناتوانی در اجرای قوانین مهاجرت و کنترل جریان مهاجران متهم می کنند. در پاسخ، وزارت امنیت داخلی این تلاش را محکوم کرد و آن را بی‌اساس خواند و بر نیاز به اقدام قانونی دو حزبی برای رسیدگی به مسائل امنیت ملی و مهاجرت تاکید کرد.

دو ماده استیضاح مایورکا را به نادیده گرفتن قوانین مهاجرت و اظهارات نادرست به کنگره متهم می کند. با این حال، محققان قانون اساسی استدلال می کنند که اتهامات ممکن است آستانه جرایم قابل استیضاح را برآورده نکنند. با توجه به اینکه سنا اکنون اختیار انجام محاکمه را دارد، انتظار می‌رود که نتیجه مطابق با اکثریت دموکرات باشد و چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، تمایل خود را برای اقدام سریع تأیید کرده است.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید