بلیک گریفین پس از 14 سال دوران حرفه ای خود از NBA خداحافظی می کند


بلیک گریفینبلیک گریفین

بلیک گریفین، مهاجم 6 ستاره آل استار، پس از 14 سال دوران حرفه ای خود از NBA خداحافظی کرد. گریفین که در ابتدا توسط لس آنجلس کلیپرز در سال 2009 در خارج از اوکلاهاما انتخاب شد، زمانی که در طول فصل پیش فصل از ناحیه کشکک آسیب دید، با یک شکست اولیه روبرو شد. با وجود این، او دوباره بازگشت تا افتخارات سال 11-2010 را به دست آورد و پنج انتخاب متوالی آل استار، از جمله یک مسابقه به یاد ماندنی اسلم دانک با پریدن از روی یک ماشین پارک شده، کسب کرد.

حرفه بلیک گریفین

دوران تصدی گریفین در کلیپرز با بازی هیجان انگیزی همراه بود، به خصوص با نگهبان امتیاز کریس پل، که منجر به تبدیل تیم به لوب سیتی شد. علیرغم موفقیت کلیپرز در فصل معمولی، پیروزی های پلی آف دست نیافتنی باقی مانده است. در سال 2018، پس از امضای یک تمدید قرارداد سودآور، گریفین به دیترویت پیستونز مبادله شد. او پس از آن مدتی را با پیستونز گذراند و سپس به بروکلین نتز و بعداً بوستون سلتیکس رفت.

گریفین علیرغم تغییر نقش‌ها و بازی‌ها در مراحل پایانی حرفه‌اش، از سفر NBA خود در اینستاگرام قدردانی کرد. برجسته ترین فصل آماری او در فصل 14-2013 بود که میانگین 24.1 امتیاز، 9.5 ریباند و 3.9 پاس منجر به گل را به دست آورد. گریفین در طول دوران حرفه ای خود میانگین 19.0 امتیاز، 8.0 ریباند و 4.0 پاس منجر به گل را به دست آورد و چندین افتخار در All NBA کسب کرد. در حالی که بازنشستگی او پایان یک دوران برای طرفداران NBA است، تأثیر گریفین بر بازی، چه در زمین و چه خارج از زمین، غیرقابل انکار است.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید