Besigye به Amuriat پاسخ می دهد: زمان تمرکز بر مسائل واقعی به عنوان اپوزیسیون است، نه دعوای کوچک بر سر نمادها و رنگ های حزب


دکتر کیزا بسیگیه، نامزد چهار بار ریاست جمهوری، به انتقادات اخیر پاتریک آموریات، رهبر مجمع برای تغییر دموکراتیک (FDC) پاسخ داده است. آموریات تهدید کرد که از بسیگ به دلیل استفاده از نمادهای حزب و رنگ های FDC در طول تور شکایت خواهد کرد. با این حال، بسیگیه پاسخ را با تأکید بر اهمیت تمرکز مخالفان بر مسائل اساسی به جای درگیر شدن در مناقشات نمادین آغاز کرد.

دو هفته قبل، دکتر کیزا بسیگی، یکی از اعضای موسس مجمع برای تغییر دموکراتیک، سفری را در مناطق مختلف کشور آغاز کرده بود. بسیگیه علیرغم تیرگی روابطش با رهبری فعلی FDC، به نمایش نمادهای حزب در طول سفرهایش ادامه داد.

در طول سفر خود، او به طور مداوم از سلام پیروزی دو انگشتی نمادین استفاده کرده و به طور برجسته رنگ آبی امضای FDC را نشان داده است، که بر تعهد تزلزل ناپذیر او به ارزش ها و اصول حزب علیرغم هرگونه اختلافات داخلی تاکید می کند.

با این حال، پاتریک آموریات آبویه هفته گذشته به رسانه ها تاکید کرد که در حالی که دکتر بسیگیه برای شرکت در فعالیت های سیاسی در سراسر کشور آزاد است، تا زمانی که به طور رسمی به FDC وابسته نیست، نباید از نشان های حزب استفاده کند و قول داد از او شکایت کند. در دادگاه

ما قصد داریم علیه این گروه اقدام قانونی کنیم، نه به این دلیل که آنها در سراسر کشور می دوند، این درست است، بلکه به این دلیل که آنها از ابزارهایی که FDC را به تصویر می کشد سوء استفاده می کنند، آنها از پرچم ما، رنگ های ما سوء استفاده می کنند. با سوء استفاده از شعار، شعارهای ما و در پوشش FDC در سراسر کشور قدم می زنند! آنها FDC نیستند، در واقع با انجام کاری که انجام می دهند، قانون اساسی FDC را نیز زیر پا می گذارند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه در کاتونگا، دکتر بسیگیه علناً مشغولیت آموریات به مسائل بیهوده را به سخره گرفت و پرسید که چرا رهبر کل یک حزب سیاسی از وظیفه حیاتی رهایی اوگانداها از ظلم رژیم فعلی برای شرکت در چیزی که او آن را «دعواهای کوچک کودکانه» بر سر رنگ ها و نمادهای حزبی نامید.

«مبارزه بر سر این احزاب نیست، بلکه برای خارج کردن کشور از اسارت است، خواه کاتونگا، نایجانانکومبی، DP یا NUP، ما همه اسیر هستیم. بنابراین من حتی نمی توانم در مورد آنچه آمورائیت می گوید، چشم بر هم بزنم. این خیلی بی ربط است و من وقت ندارم به چنین چیزهایی گوش دهم.»

بسیگیه تاکید کرد که بحث بر سر رنگ ها و نمادهای حزب در مقایسه با مشکلات مبرم اپوزیسیون که نیازمند واکنش سریع است، ناچیز است. وی تاکید کرد: مردن افرادی که نباید بمیرند مشکل بسیار بزرگی است که باید حل شود و شما از نمادها صحبت می کنید. برای من غیرممکن است که روی کسی تمرکز کنم که هنوز در این طرز فکر گرفتار است.

بسیگیه بر لزوم متحد کردن افراد از محافل سیاسی مختلف – NUP، DP، FDC و حتی برخی از اعضای NRM – برای همکاری با یکدیگر برای رهایی ملت از چالش‌های فعلی تأکید کرد. وی در خاتمه کسانی را که صرفاً قصد جلب توجه عمومی را داشتند محکوم کرد و بر تعهد خود برای تلاش خالصانه برای توسعه کشور تاکید کرد.

لازم به ذکر است که سال گذشته رسوایی مالی قابل توجهی در مورد FDC رخ داد. ادعاهایی مطرح شده است که برخی از چهره های کلیدی این حزب، از جمله دبیر کل ناندلا مافابی و رئیس جمهور ابوی، مبالغ هنگفتی از مجلس نمایندگان دریافت کرده اند.

چند تن از اعضای برجسته حزب از جمله ابراهیم سموجو نگاندا، شهردار لرد کامپالا اریاس لوکواگا و سفیر واسوا بیریگوا در کاتونگا جلساتی برگزار کردند. آنها در این جلسات رهبری حزب را متهم به فساد کردند و نگرانی های خود را خیلی آشکار بیان کردند. آنها متقاعد شده اند که رهبری فعلی حزب آلوده به فساد است.

حزب در این مناقشه عمیقاً منشعب شد و دو جناح تشکیل داد: کاتونگا، احتمالاً توسط دکتر بسیگیه، و نایجانانکومبی، که رسماً به عنوان مقر FDC شناخته می شود، به رهبری Amuriat.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید