سفال آهنگر، هانا بلکل اسمیت – هانا تریکت


آه، چگونه اینستاگرام می تواند شما را با شگفت انگیزترین افراد مرتبط کند. من با هانا بلکال اسمیت در اینستاگرام دوست شدم وقتی با مهاجرت به دانمارک کنار آمدم. کجا در کپنهاگ برویم، چند سفال عالی که هر دو ما آن را تحسین کردیم و غیره. من از سال های دانشگاه همیشه به سمت سرامیک گرایش داشتم. من کسی را در کپنهاگ پیدا کردم که این کار را به صورت حرفه ای انجام می دهد و بریتانیایی است، فقط می دانستم که باید ملاقات کنم. اساساً پس از دیدن تصاویری از کار هانا، سفال آهنگر، من فقط می دانستم که باید آنها را در زندگی واقعی ببینم. و در یک “بازار سرامیک” بالاخره با هم آشنا شدیم!

کار هانا ملموس، صادقانه، روستایی و ساده است. نکاتی از طراحی سنتی سرامیک با سبک خاص خود دارد. بیان فرم و فرآیند. او اغلب از فرآیند «شانه کردن» یا «چروک کردن» برای ایجاد بافت در قسمت بیرونی گلدان‌هایش استفاده می‌کند. این تقریباً به سبک خاص هانا تبدیل شده است، همانطور که کیفیت روستایی دود در قطعات انتخاب شده است. این ترکیب از اشکال مدرن، سنتی و لمسی کار او را فوراً جذاب می کند. هانا یک سفالگر کارکردگرا است، همه کارهایش هدفی دارند، زیبایی در آن نهفته است.

سفال آهنگر، هانا بلکل اسمیتسفال آهنگر، هانا بلکل اسمیت
سفال آهنگر، هانا بلکل اسمیتسفال آهنگر، هانا بلکل اسمیت
سفال آهنگر، کمی پس زمینه

اول اینکه سفالگری شدن آسان نیست و نمی توان یک شبه انجام داد. هانا در اصل یک سفالگر خودآموخته است که در 4 سال گذشته خستگی ناپذیر به چرخ چسبیده است. تجربه پشت فرمان مهم است و هانا مطمئناً این فداکاری را دارد.
تجربه قبلی در انگلستان باعث شد که هانا به عنوان دستیار در استودیو تدریس کند و متعاقباً زمان خود را صرف تمرین در فرمان می‌کرد. پس از نقل مکان به کپنهاگ در سال 2017، او در کارگاه فشرده تورتوس شرکت کرد و توانست مهارت های خود را تقویت کند. اندکی بعد، هانا به عنوان دستیار کار کرد تاسیا پولوسکاسفالگر شگفت انگیز مستقر در نوربرو، کپنهاگ. دستیار استودیو بودن احتمالاً یکی از بهترین راه ها برای یادگیری در مورد استودیوی خود است.

اساسا، تبدیل شدن به یک سفالگر/سرامیست نیازمند زمان و پشتکار است. همراه با این، هانا روزانه در استودیوی خانگی خود و 4 سال اجرای اختصاصی تمرین می کند. تجارت او پررونق است و خوب، او با استعداد است. ناگفته نماند که سه فرزند را بزرگ کرده و سگ بسیار پرانرژی او را سرگرم کرده است. منمن کاملاً عاشق سگش هستم، او خیلی بامزه است!

اضافه بار ناز، سگ هانا بلکل اسمیتاضافه بار ناز، سگ هانا بلکل اسمیت
استودیو خانگی

چه رویای مطلقی هانا در جایی زندگی می‌کند که می‌توانم بگویم خانه رویایی من است، در اواسط قرن، بد بو و در کل فریبنده. من برای بازدید از این خانه بزرگ در شمال کپنهاگ آمدم، بله، برای دیدار با هانا و صحبت کردن، اما به شدت جذب استودیوی خانه او شدم. چه می توانم بگویم، این مکان بسیار شبیه سفال های او بود، خام، صادقانه و فوق العاده خلاق. من یک روز دیگر برای فیلمبرداری یک تور خانگی صبر خواهم کرد. کار او چیزی است که ما امروز اینجا هستیم.

بازدید از استودیو - سرامیک آهنگر بازدید از استودیو - سرامیک آهنگر
سفالگر کپنهاگی، هانا بلکل اسمیت.  بازدید از استودیو سفالگر کپنهاگی، هانا بلکل اسمیت.  بازدید از استودیو

دیدگاهتان را بنویسید