نحوه برخورد با یک درگیری در دانمارک


وقتی برای اولین بار به دانمارک رسیدم، چیزی را دیدم که از آن زمان ندیده بودم، رژه سربازان دانمارکی بود که در خیابان راه می رفتند.

اینها سربازانی بودند که به تازگی از وظیفه در یک منطقه بسیار خشن برگشته بودند و چیزی که بیشتر از رژه به یاد دارم این است که جمعیت کاملاً ساکت بود.

سلام نور ضعیفی دادم – هورا! – چون این کاری است که من در فرهنگ خودم انجام می دهم، اما من تنها بودم.

یادم می‌آید که بعد از آن در رسانه‌ها خواندم که درک این موضوع برای دانمارکی‌ها سخت بود که پسران دانمارکی چگونه می‌توانند در هر نوع جنگ، هر نوع فعالیت نظامی که ممکن است متضمن آسیب رساندن به مردم باشد، درگیر شوند.

پسران دانمارکی با رفتار خوب همیشه صلح آمیز خواهند بود.

“درگیری-خجالتی؟”

من نمی دانم که آیا درگیری اخیر در اوکراین این باور را تغییر داده است یا خیر، زیرا مردم می دانند که هنوز هم می توان در اروپا جنگ تهاجمی انجام داد. خواه ناخواه گاهی اوقات خشونت سراغت می آید.

اما اغلب به من می گویند که در زندگی روزمره، دانمارکی ها “خجالتی از درگیری” یا ترس از درگیری به زبان دانمارکی

فکر نمی کنم این درست باشد. آنها خوشحال هستند که نظرات خود را در موقعیت هایی که مجبور نیستند با عواقب آن کنار بیایند، ابراز می کنند، مانند فریاد زدن بر سر شما که در مسیرهای دوچرخه سواری از کنار شما عبور می کنند. اگر سعی کنید برای ادامه گفتگو با آنها تماس بگیرید، خیلی سریع فرار می کنند.

آنها از به اشتراک گذاشتن نظر خود خوشحال هستند، فقط نمی خواهند نظر شما را بشنوند.

پرخاشگری آنلاین

دانمارکی ها به صورت آنلاین نیز از درگیری بیزارند. گاهی اوقات من از آنچه دانمارکی ها در لینکدین یا فیس بوک به نام خود می نویسند شگفت زده می شوم، فقط چیزهای شرورانه. هفته گذشته شخصی در لینکدین به من گفت که من “به وضوح یک احمق” درست در کنار نام واقعی و وابستگی شرکت او.

به من گفته می شود که در Aula، شبکه ای که برای والدین دارای فرزندان در مدارس دولتی است، بدتر است. اما این یک درگیری رو در رو نیست.

هنگامی که این والدین یکدیگر را در زندگی واقعی می بینند، احتمالاً موضع متداول تهاجمی منفعلانه یا طعنه ناپدید شدن را پیش می گیرند، که گاهی اوقات خنده دار است اما اغلب ساده است. و رمزگشایی توسط یک شهروند بین المللی بسیار دشوار است.

صدایت را بلند نکن

اگر شما یک بین المللی هستید که در دانمارک زندگی می کنید، یا کسی که می خواهید، باید یاد بگیرید که چگونه درگیری در دانمارک را مدیریت کنید. این می تواند با یک همکار یا همسایگان طبقه بالا یا مقامات محلی باشد.

در این مواقع خیلی مهم است که عصبانی نشوید و صدایتان را بلند نکنید. و این می تواند دشوار باشد اگر فرهنگی که از آن آمده اید، فرهنگ مبدأ شما، یک فرهنگ پرشور باشد.

دانمارک یک فرهنگ پرشور نیست. اگر می شنوید که شخصی در مورد اشتیاق خود در اینجا صحبت می کند، تقریباً همیشه سرگرمی یا خانه تابستانی است که سال هاست آن را بازسازی کرده است. اشتیاق آنها تقریباً هرگز یک شخص یا یک علت نیست.

و معمولا از کلمه انگلیسی یا فرانسوی استفاده می کنند شورنه شورکه یک ترجمه نسبتا ناشیانه به دانمارکی است.

طنز و برابری

بنابراین کلمات کلیدی مدیریت تضاد اینجا نیستند استحکام – قدرت و شورآن ها هستند شوخ طبعی و برابری.

شما باید رویکردی را اتخاذ کنید که شما و فردی که با آن مخالف هستید برابر هستید. طرف مقابل شما کسی نیست که بتوانید به او فشار بیاورید، اما او هم کسی بهتر از شما نیست که باید به او تعظیم کنید.

یکی از عبارات مورد علاقه دانمارکی ها این است سطح چشم، یا سطح چشم آنها این مفهوم را دوست دارند. هنگامی که شاهزاده کریستین، پادشاه آینده دانمارک، اخیراً 18 ساله شد، چندین مورد از آرزوهای عمومی تولد او چنین گفت: به یاد داشته باشید که همیشه در سطح چشم با افراد خود بایستید.

فردی که با او مخالف هستید همتای شماست، حتی اگر معلم، مدیر یا کسی باشد که برای دولت کار می کند.

طنز را پیدا کنید

بهترین استراتژی دیگر برای حل مناقشه در دانمارک یافتن طنز در آن است. اگر بتوانید طرف مقابل را به مسخره بودن آن بخندانید، نیمی از راه را دارید.

تا حد امکان آن را سبک نگه دارید، حسن نیت را فرض کنید و فرض کنید که طرف مقابل واقعاً دوست دارد مشکل را حل کند، و فرض کنید که این مشکل قابل حل است، که همیشه درست نیست، اما اولین حدس خوبی است.

با شوخ طبعی سهم خود را در مشکل، هر چه که بوده است، تصدیق کنید و اشتباهات خود را بپذیرید. دانمارکی ها واقعاً افرادی را دوست دارند که اعتراف می کنند اشتباه کرده اند و در مورد آن حس شوخ طبعی دارند.

تا حد امکان عملی باشید. دانمارکی ها عملی به یک خطا هستند. بر چیزی تمرکز کنید که واقعاً می توان به آن دست یافت، نه بر مفاهیم بزرگ اصیل حقیقت و عدالت.

تهاجم مستقیم نمی فروشد

من دیده ام که بین المللی ها در دانمارک با بالا بردن صدای خود، گفتن به طرف مقابل نژادپرست یا جنسیت گرا، تهدید به تماس گرفتن با رئیس یک نفر، یا تهدید به افشای آنلاین آنها، اختلافات را بسیار بدتر از آنچه لازم است ایجاد می کنند، که این غیرقانونی است. مسیر .

دانمارک قوانین بسیار سختگیرانه ای برای حفظ حریم خصوصی دارد – اگر کسی را در حال دزدیدن دوچرخه خود دستگیر کنید و تصویری از آن را به صورت آنلاین ارسال کنید، اولین کسی هستید که از پلیس می شنوید.

تجاوز مستقیم اینجا فروش نمی کند. این کشور کوچکی است که فرهنگ آن مبتنی بر معاشرت گروهی است. مردم یکدیگر را قضاوت نمی کنند، به ندرت با پلیس یا مقامات تماس می گیرند و به ندرت خشونت علیه یکدیگر نشان می دهند.

اگر آنها واقعا عصبانی هستند، سلاح انتخابی آنها طعنه تلخ و امتناع سرسختانه از انجام هر کاری است که مخفیانه آن را اتلاف وقت می دانند.



دیدگاهتان را بنویسید