سنت های عید نوروز در دانمارک


تقریباً هفته 1 در سیستم شماره گذاری هفتگی است که به طور گسترده در شمال اروپا استفاده می شود، جایی که سال با هفته 1 شروع می شود و بسته به تقویم تا هفته 52 یا 53 می رسد.

برای برنامه‌ریزی بسیار کارآمد است، بنابراین لازم نیست چیز گیج‌کننده‌ای بگویید مانند «هفته‌ای که از دوشنبه 3 ژوئن شروع می‌شود چطور…» هفته اول از اول ژانویه شروع می‌شود و همه چیز به ترتیب کامل از آن پیروی می‌کند.

اما قبل از آن ما سال نو را داریم، روزی که اگر صادقانه بگویم من را پر از ترس می کند، زیرا در دانمارک شب سال نو همه چیز درباره آتش بازی های آماتور است.

گلوله‌ها، شمع‌های رومی، دینگ دونگ‌ها، تریپل اکستریمز – این چیزی است که می‌توانید برای راه‌اندازی در پارکینگ محلی بخرید و سگ‌ها یا گربه‌های مجاور را به وحشت بیندازید.

با داشتن یکی از اعضای خانواده در تجارت بیمارستان، نمی توانم فکر نکنم که امروز، 26 دسامبر، چند عاشق آتش بازی هستند که چشم ها و انگشتان کاملاً عملکردی دارند و در 2 ژانویه آنها را نخواهند داشت.

ورزش ملی دانمارک

روز سال نو، 31 دسامبر، یک در حقیقت تعطیلات رسمی بانک ها و بسیاری از مغازه ها بسته هستند.

دانمارکی‌ها پس از فصل پر هیجان کریسمس خسته شده‌اند و آن چند روز کاری قبل از پایان سال، دیوانه‌وار برای کاهش مالیات بر درآمد خود، ورزش ملی دانمارک، پولی را صرف برنامه بازنشستگی و سایر مانورهای قانونی خود کردند.

سخنرانی ملکه در ساعت 6 بعد از ظهر

و به این ترتیب جشن های سال نو در ساعت 6 بعد از ظهر زمانی که ملکه سخنرانی سالانه خود را به صورت زنده انجام می دهد آغاز می شود.

برای افراد ناآشنا، به نظر زنی است که پشت میز نشسته و از روی پشته ای از اسناد و مدارک می خواند – او از استفاده از TelePrompter امتناع می ورزد – اما همه چیز به طور پیچیده برنامه ریزی شده است، از لباس گرفته تا جواهرات و گل ها و خود متن، که منعکس کننده است. موضوعات و اولویت های سال گذشته

حتی یک وب سایت وجود دارد که شانس نمایش کلمات و موضوعات را می دهد.

کاغذهای شل

ملکه اکنون پشته کاغذهای خود را با یک گیره در کنار هم نگه می دارد.

در سالهای اخیر او آنها را رها کرده بود و در یک موقعیت خاص آنها از حالت پخش خارج شدند و او مجبور شد برای یافتن جای خود ناامیدانه آنها را جستجو کند.

ولف پیلگارد، کمدین، مردی درشت اندام که لباس تقلیدی رنگارنگ از ملکه به تن داشت، این حادثه را بخشی از عمل خود قرار داد و مانند هارپو مارکس کاغذهایی را به هوا پرتاب کرد.

به عنوان یک کنار، وقتی این کمدین که نقش ملکه را سال گذشته بازنشسته کرد، خود ملکه در آخرین اجرای او حاضر شد و با او دست داد.شب سال نو

داشتن چنین حس شوخ طبعی در مورد خود دلیلی است که ملکه حتی توسط افرادی که واقعاً سلطنت را دوست ندارند بسیار دوست دارند.

برخی از دانمارکی ها حتی برای تماشای سخنرانی ملکه از تلویزیون بلند می شوند. همیشه با خدا دانمارک را حفظ کندخداوند دانمارک را حفظ کند.

تاج گل مارسیپان

بعد از سخنرانی، نوبت شام است، و به دنبال آن یک کیک بسیار شیرین به نام کرانسکاژ – که به معنی کیک تاج گلی است، می آید. از حلقه های زیادی ساخته شده است که به ظرافت در یک برج کوچک روی هم قرار گرفته اند. در این کیک مقدار زیادی مارزیپان وجود دارد. من خودم طرفدار مارزیپان نیستم، اما اگر دوست دارید، این کیک را دوست خواهید داشت.

بعد از کیک، دانمارکی‌ها به طور جدی شروع به نوشیدن می‌کنند تا کمی قبل از نیمه‌شب، زمانی که تماشای یک کمدی سیاه و سفید قدیمی از دهه 1940 سنتی است.

به آن “شام برای یک نفر” یا گاهی اوقات “همان رویه سال گذشته” می گویند. این یک طرح انگلیسی بریتانیایی است که در مورد یک بانوی مسن است که به تنهایی غذا می‌خورد و پیشخدمت او وانمود می‌کند که مهمانان شام مختلفی هستند.

این فیلم کوتاه در سراسر اروپای شمالی محبوب است، اما در خود بریتانیا چندان محبوب نیست. حسابی بده به هر حال، حدود 20 دقیقه است و دانمارکی ها را بسیار خوشحال می کند، بنابراین من معمولا آن را مصرف می کنم.

برج تالار شهر

خوب، حالا وقت آن است که برای سال جدید شمارش معکوس کنیم. شبکه های تلویزیونی ملی تصویری از ساعت برج تالار شهر کپنهاگ را پخش خواهند کرد. در این زمان، چندین سنت‌گرای دانمارکی روی صندلی‌ها یا مبل‌ها بلند می‌شوند تا بتوانند درست زمانی که ساعت دوازده را نشان می‌دهد، وارد سال جدید شوند.

سال نو مبارک!

وقت آن است که به بیرون بروید و آتش بازی های آماتوری را روشن کنید که کل کشور را تا ساعت 2 یا 3 بامداد شبیه یک منطقه جنگی می کند. به من لطف کن و عینک ایمنی و دستکش ایمنی بپوش در حالی که آن موشک ها و شمع های رومی را پرتاب می کنی. هوا تاریک است، کسی تو را نخواهد دید.

یک روز آرام سال نو

خود سال نو در دانمارک کند است. مردم در حال پرستاری از خماری هستند، سخنرانی سیاسی سالانه نخست وزیر را تماشا می کنند، شاید یک قدم زدن خانوادگی در طبیعت داشته باشند.

در همین حال، خارج از تالار شهر کپنهاگ، آتش بازی ها و زباله های مهمانی توسط یک تیم داوطلب از قدیمی ترین سازمان مسلمان کشور پاکسازی می شود.

من همیشه فکر می کردم این یک ابتکار بسیار خوب است. مسلمانان یکی از تنها افرادی هستند که در دانمارک تضمین می‌کنند در روز سال نو خماری نکنند.



دیدگاهتان را بنویسید