برابری و دوچرخه برقی در دانمارک


هنگامی که من برای اولین بار به دانمارک رسیدم، شما می توانید با مراجعه به خیر عمومی به هر اختلافی در دانمارک پایان دهید. همبستگی – همبستگی– و انجمنیا جامعه یا حتی روح جامعهروحیه عمومی

اینها کلمات جادویی بودند و هنوز هم هستند، به خصوص با نسل قدیمی تر که دولت رفاه دانمارک را ساختند. اگر می خواهید این نسل را به چیزی متقاعد کنید، فقط به همبستگی و روحیه اجتماع و جامعه اشاره کنید. مانند یک طلسم عمل می کند.

“جانته لاو” چطور؟

اغلب از من می پرسند که آیا نسل جوان به اندازه بزرگان خود به این اصول پایبند است و آیا هنوز هم از آنها پیروی می کنند؟ قانون جانته.

قانون ژانته واقعاً یک قانون نیست – مانند یک افسانه است که در آن افرادی که در دانمارک زندگی می کنند نباید طوری رفتار کنند که بهتر از هر کس دیگری یا باهوش تر هستند یا بیشتر از هر کس دیگری می دانند.

البته این کار سختی است، اگر واقعاً باشد هستند بهتر از شخص دیگری، یا باهوش تر از دیگری، یا بیشتر از دیگران می داند. اما نکته اینجاست که سعی نکنید از دیگران پیشی بگیرید. همه ما با یک سرعت حرکت می کنیم.

جوانان چندان مایل به تحمل این موضوع نیستند، به خصوص در محیطی که در سطح بین المللی رقابت می کنند.

برای بسیاری از جوانان دانمارکی، این ایده که همه دانمارکی ها برابر هستند و همه ما باید با هم و با سرعت یکسان حرکت کنیم، قدیمی به نظر می رسد.

و یک مثال مدرن ظهور دوچرخه برقی است.

به گفته خودشان دانمارکی ها دوچرخه سوار هستند

دانمارک به عشق دوچرخه سواری شهرت دارد – با این حال یک دانمارکی برنده تور دو فرانس امسال، برای دومین سال متوالی شد. حقیقت غم انگیز این است که تعداد خودروها در جاده های دانمارک بیشتر از همیشه است و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. اما طبق تصوری که از خود دارند، دانمارکی ها دوچرخه سوار هستند.

و آنها در شبکه ای عالی از مسیرهای دوچرخه در بسیاری از نقاط کشور و در شهرهایی مانند کپنهاگ، آرهوس و اودنسه سرمایه گذاری کرده اند. در این شهرها، مسیرهای دوچرخه سواری بلند تقریباً در طول هر خیابان اصلی قرار دارند و معمولاً حدود 1.7 متر عرض دارند – به اندازه ای عرض دارند که دوچرخه بتواند با صدای جرنگ خفیف از دوچرخه دیگری عبور کند. دان-دان-دان.

این خطوط همیشه تا حدی مشترک بوده اند، با تیغه های غلتکی در زمانی که بزرگ بود، و همچنین با ویلچرهای موتوری، موتور سیکلت هایی که غذای کسی را تحویل می دهند، این خبر قدیمی است.

دوچرخه های باری تا 50 کیلوگرم وزن دارند

برابری و دوچرخه برقی در دانمارک، دوچرخه باری

دوچرخه باری برقی

نکته جدید این است که این فضای باریک باید با دوچرخه های برقی مشترک باشد، بسیاری از آنها. آمار دانمارکی می گوید که در حال حاضر از هر هشت خانواده دانمارکی یک نفر دارای نوعی دوچرخه برقی است.

برخی شبیه یک دوچرخه معمولی یک نفره هستند، اما کمی محکم تر و سنگین تر هستند. وزن آنها می تواند تا 28 کیلوگرم برسد، در مقابل شاید نیمی از وزن یک دوچرخه پدالی. اما بسیاری از دوچرخه های برقی بسیار بزرگتر هستند. آنها دوچرخه های باری بزرگی با جعبه بزرگ در جلو هستند که می توانند حداکثر 3 کودک و یک راننده بزرگسال را در خود جای دهند. آنها می توانند تا 50 کیلوگرم وزن داشته باشند.

دوچرخه های الکترونیکی انفرادی قانونی می توانند تا 45 کیلومتر در ساعت حرکت کنند، اما اغلب به طور غیرقانونی تغییر می کنند تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت و بیشتر را طی کنند. (این برای خوانندگان آمریکایی من 37 مایل در ساعت است).

پس شما اینجا هستید، دوچرخه کوچک خود را در خط دوچرخه رکاب می زنید، و شخصی با دوچرخه برقی از کنار آن می گذرد و آن وسیله نقلیه برقی کوچک را به صدا در می آورد. اییییییییی…..

نزدیک بود توی چمن بیفتم

این آخر هفته برای من اتفاق افتاد. من در حال رفتن به نانوایی بودم تا یک شیرینی تازه دانمارکی بردارم که در مسیر دوچرخه سواری توسط یک دوچرخه باری الکتریکی بزرگ که توسط یک زن میانسال رانندگی می‌شد، کنار رفتم.

او به سمت من شلیک کرد، دوچرخه اش صدای ناله برقی خفیف را درآورد. اییییییی… نزدیک بود توی چمن های کنار مسیر دوچرخه بیفتم.

معلوم شد که او نیز در راه نانوایی بوده است، اگرچه 60 ثانیه قبل از من به آنجا رسیده است.

خیلی سریع رفتن خیلی خوبه، اینطور نیست؟ در حالی که دوچرخه اش را پارک می کرد گفت.

برای شما عالی استمن جواب دادم

مچ پا تقریباً برداشته شده است

می‌دانم که به نظر بد می‌آید، اما اوایل امروز تقریباً توسط یک دوچرخه‌سوار الکترونیکی دیگر مچ پایم در رفت، و من تنها نیستم. یکی از آشنایان پس از برخوردی دیگر با دوچرخه برقی دست به عصا زده است. به گزارش پولیتیکن، بزرگترین روزنامه چپ دانمارک، با محبوبیت بیشتر دوچرخه های برقی، دوچرخه ها به منبع بسیار بزرگتری برای حوادث رانندگی تبدیل می شوند.

برای کسانی از شما که فرمول های فیزیک خود را از مدرسه به خاطر می آورند، p=mv، تکانه برابر است با جرم ضربدر سرعت. یک دوچرخه باری 50 کیلوگرمی که با سرعت 25 کیلومتر در ساعت یا بیشتر حرکت می کند، به پای کسی برخورد می کند، یا سگ کسی، یا فرزند کسی… خوب نیست.

افرادی که دوچرخه برقی دارند واقعاً آنها را دوست دارند

راه حل بلندمدت احتمالاً تعریض خطوط دوچرخه است که این روزها عموماً بسیار شلوغ هستند، اما نمی توان یک شبه این کار را انجام داد. از طرف دیگر، برخی از مناطق در هلند سرعت تردد خودروها را تا حدی کاهش دادند که یک دوچرخه الکترونیکی می تواند تحمل کند، سپس دوچرخه های الکترونیکی را از مسیرهای دوچرخه خارج و با اتومبیل به خیابان فرستادند.

می توانید استفاده از دوچرخه الکترونیکی را به افراد مسن یا ناتوان محدود کنید – اما این یک حرکت محبوب نخواهد بود.

افرادی که دوچرخه برقی دارند واقعاً آنها را دوست دارند. به عنوان مثال، انواع اداری می توانند آنها را به محل کار خود برسانند، بدون اینکه مانند دوچرخه های پدالی عرق کرده باشند.

قهرمانان انتقال سبز

و حقیقت این است که افرادی که دوچرخه‌های برقی سوار می‌شوند به‌عنوان قهرمان در نظر گرفته می‌شوند – زیرا آنها ماشین نمی‌رانند. آنها خود را بخشی از گذار سبز می دانند. اگر چند عابر پیاده یا دوچرخه سوار قدیمی را که آنها هم بخشی از مسیر سبز هستند زمین بزنند، خوب، این بهای پیشرفت است.

البته مشکلات دوچرخه ها و اسکوترهای برقی منحصر به دانمارک نیست، شکایت های مشابهی را از بسیاری از نقاط جهان می شنوید، اما چه است چیزی که در مورد دانمارک منحصربه‌فرد است این است که ما به عنوان جامعه‌ای مبتنی بر اعتماد شناخته می‌شویم که به منافع عمومی اهمیت می‌دهد.

ما باید برابر باشیم. همبستگی. انجمن. روحیه اجتماعی

اما به نظر می رسد آنچه اکنون در مسیرهای دوچرخه سواری دانمارک پذیرفته شده مفهومی است که بسیار مورد استفاده قرار گرفته است غیر دانمارکییا غیر دانمارکی….

اینکه بعضی ها سریعتر از بقیه راه می روند.

تصویر هوش مصنوعی توسط Stable Diffusion ایجاد شده است. نکته: یوناس وینگگارد در یک مسابقه دوچرخه‌سواری با دوچرخه باری الکتریکی در دانمارک برنده شد



دیدگاهتان را بنویسید