تورم بالای خریدارانی است که به جمعه سیاه می روند


نیویورک (AP) – جمعه سیاه بازگشت به الگوهای خرید آشنای تعطیلات را نشان می دهد، اما تورم بر مصرف کنندگان سنگینی می کند.

افزایش قیمت مواد غذایی، کرایه، بنزین و سایر هزینه‌های خانوار، خریداران را متضرر کرده است. در نتیجه، بسیاری از آنها تمایلی به خرج کردن ندارند، مگر اینکه فروش بزرگی وجود داشته باشد و در مورد آنچه که می‌خرند انتخابی‌تر عمل می‌کنند – در بسیاری از موارد، خرید و فروش به کالاهای ارزان‌تر و فروشگاه‌های ارزان‌تر.

خریداران همچنین بیشتر در پس انداز خود صرفه جویی می کنند و به طور فزاینده ای به خدمات «اکنون بخرید، بعداً پرداخت کنید» روی می آورند مانند Afterpay که به کاربران امکان می دهد برای اقلام به صورت اقساطی پرداخت کنند و همچنین کارت های اعتباری خود را در زمانی که فدرال رزرو در حال افزایش نرخ است. برای خنک کردن اقتصاد ایالات متحده.

چنین مشکلات مالی می تواند به خریداران کمک کند تا به دنبال معامله باشند.

Isela Dalencia که در اوایل این هفته در Walmart در Secaucus، نیوجرسی در حال خرید لوازم خانگی مانند مواد شوینده بود، گفت که خرید هدایای تعطیلات را تا Cyber ​​Monday – دوشنبه پس از روز شکرگزاری – که فروش آنلاین افزایش می‌یابد به تعویق می‌اندازد. سپس، او دوباره تا یک هفته قبل از کریسمس منتظر می ماند تا بهترین معاملات را دریافت کند، برخلاف سال گذشته که قبل از جمعه سیاه شروع به خرید کرد.

دالنسیا با اشاره به اینکه امسال حدود 700 دلار برای هدایای تعطیلات هزینه می کند، گفت: «من کمتر خرید می کنم، یک سوم کمتر از سال گذشته است.

کتی لیچ، یک مددکار اجتماعی در منهتن، نیز در حال گشت و گذار در راهروهای Walmart بود اما گفت که طبق معمول در هفته اول دسامبر خریدهای تعطیلات را آغاز خواهد کرد. با این حال، این بار او بیشتر به چانه‌زنی‌ها، کارت اعتباری‌اش و خدمات «اکنون بخر، بعدا پرداخت کن» تکیه می‌کند تا بتواند فصل خرید را پشت سر بگذارد، زیرا قیمت‌های غذا و سایر هزینه‌های خانوار افزایش می‌یابد.

لیچ گفت: «پول به اندازه سال گذشته پیش نمی رود.

روندهای امسال متضاد با سال گذشته است، زمانی که مصرف کنندگان به دلیل ترس از دستیابی به آنچه نیاز داشتند در میان گرفتگی شبکه عرضه، زود خرید می کردند. فروشگاه ها مجبور نبودند تخفیف زیادی بدهند زیرا برای آوردن اقلام مشکل داشتند.

اما برخی از عادات همه گیر در حال باقی ماندن هستند. بسیاری از خرده‌فروشانی که فروشگاه‌ها را در روز شکرگزاری تعطیل کردند و در عوض تخفیف‌هایی را در وب‌سایت‌های خود اعمال کردند تا ازدحام جمعیت در فروشگاه‌ها کم کنند، علی‌رغم بازگشت به حالت عادی، همچنان به این استراتژی‌ها پایبند هستند.

خرده فروشان بزرگ از جمله Walmart و Target دوباره فروشگاه های خود را در روز شکرگزاری می بندند. و بسیاری از درب‌بازها دور شدند، اقلام با نشانه‌گذاری عمیقی که برای مدت محدودی ارائه می‌شد و جمعیت را به خود جلب می‌کرد. در عوض، اقلام تخفیف دار در طول ماه در دسترس هستند، در جمعه سیاه یا تعطیلات آخر هفته.

در مقابل پس‌زمینه اقتصادی امروز، فدراسیون ملی خرده‌فروشی – بزرگترین گروه خرده‌فروشی – انتظار دارد رشد فروش تعطیلات به محدوده 6٪ تا 8٪ از رشد 13.5٪ در سال گذشته کاهش یابد. با این حال، این ارقام، که شامل هزینه‌های آنلاین می‌شود، برای تورم تنظیم نشده‌اند، بنابراین هزینه‌های واقعی حتی می‌تواند نسبت به یک سال قبل کاهش یابد.

Adobe Analytics انتظار دارد فروش آنلاین 2.5 درصد نسبت به نوامبر افزایش یابد. 1 تا دسامبر 31، کاهشی از سرعت 8.6 درصدی سال گذشته که خریداران در مورد بازگشت به فروشگاه های فیزیکی نامطمئن بودند.

تحلیلگران تعطیلات آخر هفته جمعه سیاه پنج روزه را در نظر می گیرند که شامل Cyber ​​Monday می شود، فشارسنج کلیدی تمایل خریداران به خرج کردن، به ویژه در سال جاری. دوره دو ماهه بین روز شکرگزاری و کریسمس حدود 20 درصد از فروش سالانه صنعت خرده فروشی را نشان می دهد.

_____

کورا لوئیس، نویسنده امور مالی شخصی AP در این گزارش مشارکت داشت.

____

Anne D’Innocenzio را دنبال کنید: http://twitter.com/ADInnocenzio




دیدگاهتان را بنویسید